Wednesday, April 27, 2011

Jadi ibu bapa di usia muda bukan sesuatu yang senang ok

Bual Blog : Cinta Sang Gadis

haha, kelakar anda ni. walaubagaimana pun. cubaan mencari botol susu dan entry ini menarik. oh oh. saya suka.

Kita serius.

Berkahwin pada awal usia itu kebaikannya di tonjolkan di sini ada dua, manakala permasalahnya ada empat. Mari kita tambah dua lagi kebaikannya.

3. Jimat - Dari segi masa dan faktor kewangan. Contoh dari yang di dengar-dengar bukan pengalaman peribadi (ini serius).

Katakan si bakal suami menghantar dan mengambil si bakal isteri tiap-tiap hari pada waktu bekerja. Bukan kedekut masa. Laki-laki mengejar masa ke rumah wanita. Kiranya bermotosikal memang jimat sangatlah waktunya. Tapi di tambah tolak ianya memakan lebih satu kali ganda dari waktu si laki tersebut ke tempat kerja.

Soalannya : si Abu dari Subang ke pejabatnya di Kuala Lumpur memakan masa setengah jam. Sekiranya Abu mengambil teman wanitanya si Ayu di puchong dan menghantar Ayu ke pejabatnya di Petaling Jaya, berapa lamakah waktu yang Abu perlukan untuk ke pejabat sebelum punch cardnya bewarna merah?

Jawapan : 8.30 am.

Dari segi kewangan sama seperti di atas.

4. Mengelakkan kecelakaan di jalan raya. Waktu dan jangka masa bertambah. Jadi risiko di Jalan raya turut serta. Ianya bukan beban. Ianya mengelakkan ketidaksempatan berkahwin.

Itu saja untuk hari ini. renung-renungkan.

No comments:

Bual Ads

Bual Man

Bual Woman

x

PopUp Title

Code of the gadget you need

Get This