Saturday, April 30, 2011

Berbual tentang usaha, tangga berjaya semalam.

Bual Blog : foster.

Semalam seharian berjalan-jalan di facebook mencari apps yang membolehkan link di sebarkan secara otomatik di facebook seperti rss blogger di blog-blog lain. tak faham? kita kebawah.

ianya seperti subscribe, dan terus post di wall di facebook / di blog subscriber
blog Berbual > update > rss blogger widget
blog Berbual > update > facebook status profile / fan page

tak banyak apps yang jumpa, antaranya RSS for fan page, RSS/Blog, Social RSS & bloglovin.

RSS for fan page : rss for fan page ini adalah seperti rss di mana ada satu button di sebelah kiri fan page dan ianya hanya mempamerkan rss di dalam button itu. ianya amatlah tidak menarik perhatian saya. dan agak menyemakkan mata.

RSS/Blog : rss/blog ini adalah di mana rss boleh di pamerkan sama juga seperti di atas. dan pembaca boleh subscribe apa bila menekan butang subsribe itu. ianya di mana. service ini dijalankan dengan bayaran pertahun dan percuma selamat 14 hari. harganya sekitar 70-80 ringgit pertahun. kepala hotak dia.

Social RSS : ianya adalah sama seperti RSS/Blog, satu company. social rss ini adalah nama aplikasinya jea sebenarnya.

Bloglovin : ini yang setakat ini yang paling terbaik yang saya jumpa semalam. ianya mudah digunakan. tidak perlu register. hanya masukkan ur subscribe yang kita mahu. contohnya. kita mempunyai blog dan mahu postkan ke wall secara automatik. gunakanlah bloglovin. ianya percuma.

jadi di sini. kita faham. penggunaan rss ini amat penting. di mana di situ orang ramai boleh subscribe untuk membaca. sedar dan tidak. sudah ramai yang berjaya dalam bidang blog ini dengan idealogi menarik. tahniah.

No comments:

Bual Ads

Bual Man

Bual Woman

x

PopUp Title

Code of the gadget you need

Get This