Thursday, April 28, 2011

Pertemuan Pertama ^_^

Bual Blog : pangeran-hati Ulasan pada blog ini dihadkan pada ahli kumpulan.

Yes. thanks for those tip. memang sesuai dan memang banyak kali di amalkan. Kebiasaannya mendapat mesej "jom first date" tu memang selalu. teruja, menguja dan di duja macam macam perasaan timbul. Bagi saya tak semua yang berkata "jom" kita terima sahaja permintaannya. bukan begitu?

tip 1.
bercerita tentang diri sendiri?
betul tu.. selalu memang itu yang di amalkan. kadang-kadang bercerita tentang siapa-siapa entah. cerita yang tak sepatutnya pun ada. nak cerita romantik romantik. celah mana pula abad zaman ini. kenal diri dan personalitinya. betul. kenal itu mungkin sudah lama. tapi mungkin pertama kali dating. mengenal lebih itu pasti. tak kenal maka tak cinta. apa motif 1st date? betul tu. tujuannya bercinta. kalau kawan oh kawan yang jemput date. dah tentu dia mereng dan kita mula berkata "selama ni aku jumpa kau kat office makan sama-sama tu bukan date ke?"

tip2.
henset of? vibrate?
betul tu. memang sampai sekarang macamtu. walaupun dah banyak kali berdate. bukan apa, kadang kadang kita berbual di telefon dan akan buat si dia bertanya-tanya. "oh, date atau cinta hati aku rupa ni rupanya" persepsi peribadi di lihat dengan mata kasar. dan mana tahu perolakan pertama boleh mengubahkan pandangan si dia.

tip3.
ambil mudah? Caring?
betul tu, contohnya tunggu dia kalau boleh. jangan lewat. pegang tangannya ketika melintas jalan. kalau berani try la an error. kalau dia tarik tangan dia. maksudnya adalah tu. hati hati dengan trik tu. tak semua boleh dok main pegang pegang jea. marah mak abah dia nanti.

tip4.
pakai apa jea yang selalu kita pakai. tak perlu la style-style ni kan. janji kemas. seksi pun jangan la melampau sangat. nak bagi sape tengok.

tip5.
hisap lolipop? er er er. ini berbaur lucas ni. hehehe. kalau kena cucuk kat pingang camne? hahahaa. tambahan kuat melatah. comfirm jadi bahan cucuk nanti.

tip6.
cerita masa lalu. tade siapa pun suka dengar. kalau di tanya. "antara kasih lama u dengan i siapa lebih baik? siapa lebih kacak atau cantik?" berbulu nak menjawab. ah.. soalan normal. kenapa? mengapa? bagaimana?

tip7.
teringat lagi pasal eye contact. tips ni simple jea. berbual main mata. kalau yang wanita ni biasanya pemalu. tips untuk laki laki yang berbual. gunalah eye contact. bila berbual dengan si dia. pandang wajahnya. bila mata bertemu mata biarkan dalam 3-5 saat, jauhkan anak mata memandang tempat lain. seperti rambutnya. dagunya. mengelakkan dia berasa malu untuk berbual dan ianya akan lebih mesra.

tip8.
dah habis dah? chiss. thanks for the info. keep up a good work!

1 comment:

Unknown said...

kan dah cakap. kadang-kadang bukan sebab tak de button comment. bukan kena remove comment. kadang-kadang terkena tak perasan comment hanya boleh untuk ahli kumpulan.

what the heck?
what the pish?
what the rock is cooking?

Bual Ads

Bual Man

Bual Woman

x

PopUp Title

Code of the gadget you need

Get This